Πώς να επιλέξετε το σωστό domain για την ιστοσελίδα σας

Η επιλογή του σωστού domain name για την ιστοσελίδα σας παίζει σημαντικό ρόλο συνολικά στην επιτυχία της επιχείρησής σας. Εάν κάνατε λάθος επιλογή θα είναι δύσκολο να το αλλάξετε στην πορεία χωρίς να επηρεάσετε το brand σας και την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης.

Πλέον, είναι δύσκολο να βρείτε ένα domain name έξυπνο και εύκολο να το θυμάται κάποιος.

Το διαδίκτυο υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια και οι «έξυπνες» επιλογές πλέον είναι δυσεύρετες. Επιπλέον, η νομοθεσία και στην Ελλάδα και διεθνώς είναι πιο «σφιχτή» σε σχέση με τέτοιου τύπου «έξυπνες» ιδέες.

Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζουμε ότι πολλά domains υπήρξαν η αφορμή για ένα δυνατό ξεκίνημα αρκετών επιχειρήσεων.

Σε αυτό το άρθρο θα μοιραστούμε 13 χρήσιμες συμβουλές για να επιλέξετε το καλύτερο domain name που θα αντιπροσωπεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επιχείρησή σας αλλά και για να αποφύγετε διάφορες παγίδες.

Επιλέξτε κατάληξη .com

Υπάρχουν πλέον πάρα πολλές διαθέσιμες καταλήξεις, από το .com, .net, .org μέχρι και .pizza, .photography ακόμα και .shoes.

Αν η ιστοσελίδα σας πουλάει υπηρεσίες και προϊόντα και στο εξωτερικό, προτείνουμε να επιλέξετε ένα .com domain name.

Στην περίπτωση αυτή η ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα πρέπει να περιέχει περιεχόμενο τουλάχιστον και στην αγγλική γλώσσα.

Ακόμα και αν η ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα απευθύνεται μόνο στην Ελλάδα πρέπει να σκεφτείτε πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο της δίγλωσσης παρουσίας του περιεχομένου του αλλά και την ύπαρξη ενός domain σε .com.

Υπάρχουν χιλιάδες μέλη διπλωματικών αποστολών και στελέχη επιχειρήσεων αλλά και μετανάστες που γνωρίζουν αγγλικά αλλά όχι ελληνικά και οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τα domain .com περισσότερο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο.

Παρόλο που είναι δελεαστικό να βρείιτε ένα όνομα χρησιμοποιώντας μια καινούργια κατάληξη (διατίθενται πλέον αρκετές), η .com είναι η πιο αξιόπιστη και γνωστή κατάληξη domain name.

Τα .com domains είναι πιο εύκολο να τα θυμάται κάποιος και πολλοί χρήστες αυτόματα πληκτρολογούν .com στο τέλος κάποιου domain. Μην ξεχνάμε επίσης πως πολλά πληκτρολόγια smartphones έχουν ένα .com πλήκτρο.

Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά παίζουν σημαντικό ρόλο για το domain. Χρησιμοποιώντας λέξεις-κλειδιά στο domain name σας, είναι σαν να λέτε στις μηχανές αναζήτησης τι είδους περιεχόμενο έχει η ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Το ποιοτικό περιεχόμενο, η καλή εμπειρία χρήστη (user interface) και οι λέξεις-κλειδιά στο domain θα βοηθήσουν να ανέβετε στην κατάταξη της Google.

Αν είστε κάποιο brand name (πχ Σκλαβενίτης) εννοείται πρέπει να επιλέξετε κάποιο domain βάσει το ονόματός σας.

Εφόσον όμως δεν διαθέτετε κάποιο τέτοιο «βαρύ» όνομα, επιλέξτε κάποιο domain name το οποίο να χαρακτηρίζει τις βασικές υπηρεσίες ή τα βασικά προϊόντα που παρέχετε.

Είναι δύσκολο να βρείτε ένα καλό domain με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά, το οποία να είναι ελεύθερο. Θα πρέπει να είστε δημιουργικοίι και συνδυάζοντας λέξεις-κλειδιά με άλλες λέξεις ώστε να φτιάξετε το τέλειο domain.

Επιλέξτε μικρό domain name

Οι λέξεις-κλειδιά είναι σημαντικές αλλά δεν θέλουμε να αυξήσουμε το μήκος του domain name διότι είναι καλύτερο ένα domain μικρό και ευκολομνημόνευτο.

Ένα domain name μέχρι 15 χαρακτήρες θεωρείται ευκολομνημόνευτο, επίσης οι χρήστες έχουν μια τάση να κάνουν τυπογραφικά λάθη σε μεγαλύτερα domains.

Αποφύγετε τα domains που μοιάζουν με σιδηρόδρομο αλλά και τα domains που αποτελούν σύνθεση παραπάνω από δύο λέξεων.

Επιλέξτε domain εύκολο στην προφορά και την ορθογραφία

Το domain name θα πρέπει να είναι εύκολο να το πείτε σε κάποιον άλλον είτε προφορικά είτε γραπτά.

Αν επιλέξετε ένα domain και δυσκολεύεστε να το «μεταφέρετε» προφορικά σε κάποιο πελάτη, τότε θα πρέπει να προβληματιστείτε.

Ειδικά αν σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε αυτό το domain για να δημιουργήσετε το επαγγελματικό σας e-mail θα πρέπει να είναι κατανοητό και με εύκολη προφορά.

Μην ξεχνάτε ότι λανθασμένη μεταφορά επαγγελματικού e-mail μπορεί να έχει σαν συνέπεια χαμένες πωλήσεις και χαμένους πελάτες.

Μοναδικό domain name

Πριν καταλήξετε στο domain name, κάντε μια έρευνα σχετικά με τα domains που χρησιμοποιούν άλλα brands του τομέα σας, δηλαδή οι ανταγωνιστές σας. Σιγουρευτείτε ότι δεν χρησιμοποιείτε για domain εμπορικό σήμα κάποιου άλλου website ή μιας ανταγωνιστικής επιχείρησης ακόμα και αν το domain αυτό είναι ελεύθερο για ενοικίαση. Είναι πολύ πιθανό ο ανταγωνιστής σας με τη χρήση δικαστικών μέσων να καταφέρει να σας το πάρει.

Μπορείτε να επιλέξετε domain πιο “brandable” και όχι τόσο περιγραφικό των υπηρεσιών ή των προϊόντων σας. Ένα domain το οποίο θα εντυπώνεται στη μνήμη του πελάτη/χρήστη. Ένα καλό παράδειγμα brandable ονόματος είναι το Amazon.com είναι μοναδικό και πιο πετυχημένο σε σχέση με ένα “BuyBooksOnline.com”.

Αποφύγετε την παύλα

Μην δημιουργήσετε domain με παύλα. Οι παύλες είναι συχνά σημάδι spam domains, αποφύγετε να συσχετιστείτε με αυτό.

Επίσης τα domains που περιέχουν παύλα είναι πιο πιθανό να γραφτούν με τυπογραφικά λάθη. Στην περίπτωση που επιλέξετε να βάλετε παύλα επειδή το domain που θέλετε είναι ήδη πιασμένο, τότε υπάρχει πιθανότητα οι χρήστες σας να καταλήξουν στο site των ανταγωνιστών εάν ξεχάσουν την παύλα.

Αποφύγετε τα διπλά γράμματα

Είναι καλή τακτική να αποφεύγουμε τα επαναλαμβανόμενα γράμματα διότι αυξάνουν τις πιθανότητες τυπογραφικών λαθών. Για παράδειγμα τα domain names όπως το presssetup.com είναι πιο επιρρεπή σε λάθη τα οποία θα οδηγήσουν στο να χάσουμε κίνηση από το website.

Αφήστε χώρο για τυχόν επέκταση

Είναι έξυπνο να επιλέγουμε domain name σχετικό με την βιομηχανία/τομέα μας διότι δίνει μια ιδέα στους χρήστες σχετικά με το website μας. Όμως ταυτόχρονα δεν θέλουμε να περιορίσουμε τις επιλογές μας μακροπρόθεσμα.

Για παράδειγμα αν έχετε ένα website μέσα από το οποίο πουλάτε μπλούζες αλλά μελλοντικά θέλετε να προσθέσετε και πουλόβερ στα προϊόντα σας, ένα όνομα tshirts.com θα σας εμπόδιζε από το να προσελκύσετε πελάτες που ενδιαφέρονται για πουλόβερ.

Ερευνήστε σχετικά με το domain name που επιλέξατε

Πριν αγοράσετε το domain name σας δείτε αν υπάρχει άλλη επιχείρηση με αυτό το όνομα.

Μπορείτε να εφαρμόσετε μια έρευνα εμπορικού σήματος για να δείτε αν υπάρχει ήδη κάποιο παρόμοιο ή ακριβώς το ίδιο εμπορικό σήμα.

Μπορείτε επίσης να κάνετε μια αναζήτηση στην google και στα κοινωνικά δίκτυα, Facebook, Twitter, Instagram, etc.

Χρησιμοποιήστε Domain name Generators

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα domain name generators για να σας βοηθήσουν να βρείτε έξυπνες ιδέες. Αυτή την στιγμή υπάρχουν 360 εκατομμύρια εγγεγραμμένα domain names. Αυτό έχει οδηγήσει πολλούς ανθρώπους στην άποψη πως όλα τα καλά domains είναι ήδη πιασμένα.

Με τα online εργαλεία όμως μπορούμε να γλιτώσουμε χρόνο και να καταλήξουμε σε κάποιες έξυπνες ιδέες.

Σας προτείνουμε το Nameboy, ένα από τα πιο παλιά και διάσημα generator εργαλεία.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε το isitwp για να βρείτε ακόμα περισσότερες ιδέες.

Δράστε γρήγορα πριν κάποιος άλλος το πάρει

Κάθε μέρα χιλιάδες νέα domains καταχωρούνται από κάθε σημείο του πλανήτη. Εάν έχετε βρει κάποιο domain name που σας αρέσει μην περιμένετε πολύ.

Αν δεν δράσετε γρήγορα ίσως βρεθεί κάποιος άλλος να καταχωρήσει το domain name που θέλατε. Τα domain names είναι φθηνά, μπορείτε να αγοράσετε κάποιο domain που σας φαίνεται καλή ιδέα και αν αλλάξετε γνώμη αφήστε το να λήξει.

Κλείστε πολλά domains μαζί

Ακόμα και αν δεν είστε σίγουροι για το ποια κατάληξη θέλετε να χρησιμοποιήσετε, κλείστε 3-4 domains (για παράδειγμα .com, .gr, .shop, .eu) με διαφορετική κατάληξη. Ένα από αυτά θα είναι το βασικό, τα υπόλοιπα θα ανακατευθύνονται (redirection) στο βασικό σας domain.

Επιλέξτε να κατοχυρώσετε και το .gr. Τα domains με κατάληξη .eu ή .ελ προς το παρόν δεν έχουν ιδιαίτερη δυναμική.

Υπηρεσίες καταχώρησης domain

Υπάρχουν πολλές υπηρεσίες καταχώρησης domain name στο διαδίκτυο.

Κάποιες παρέχουν την υπηρεσία μαζί με hosting σε ένα πιο οικονομικό πακέτο.

Μια γρήγορη αναζήτηση στο διαδίκτυο θα σας δώσει σαn αποτέλεσμα αρκετές εταιρείες που παρέχουν την υπηρεσία αυτή.

Μην ξεχάσετε να ανανεώσετε το domain

Υπάρχουν δύο πολύ σημαντικά προβλήματα αν λήξει το domain σας χωρίς να το ανανεώσετε.

Πρώτον, η ιστοσελίδα σας πέφτει (έστω και για λίγες ώρες) και αυτό έχει αρνητικά αποτελέσματα στη Google.

Δεύτερον, όταν λήξει το domain σας υπάρχει περίπτωση να το κατοχυρώσει κάποιος άλλος. Υπάρχουν εταιρείες οι οποίες δυστυχώς, με νόμιμο αλλά όχι με ηθικό τρόπο κάνουν αυτή τη δουλειά. Περιμένουν την λήξη domains «αμελών» ιδιοκτητών, τα κατοχυρώνουν και μετά ζητούν «εκβιαστικά» υπέρογκα ποσά για να σας το αποδώσουν πίσω. Στην περίπτωση αυτή μπορείτε να απευθυνθείτε στην ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων) και να διεκδικήσετε πίσω το domain. Πρέπει ωστόσο να γνωρίζετε ότι η διαδικασία έχει κόστος 400€ (το πληρώνετε στην ΕΕΤΤ) και θα είναι πολύμηνη καθώς πρέπει να υπάρξουν ακροάσεις από την ΕΕΤΤ όλων των εμπλεκόμενων μερών.