7 λόγοι για τους οποίους η εταιρική σας ιστοσελίδα πρέπει να περιέχει Blog

Η ύπαρξη blog στην ιστοσελίδα μιας επιχείρησης είναι μια πολύ αποτελεσματική μορφή marketing.

Το blog είναι ένα section (ενότητα) με άρθρα και νέα τα οποία σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τις δραστηριότητες και τις υπηρεσίες που παρέχει μια επιχείρηση. Όταν ενημερώνεται με σωστό τρόπο μπορεί να βελτιώσει την κατάταξή μας στις μηχανές αναζήτησης, την προβολή μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και την αναγνωρισιμότητα του brand μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις να μπορούν να αυξήσουν την κίνηση της ιστοσελίδας τους, να μεγαλώσουν τις λίστες των e-mail και να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους. Παρακάτω θα δούμε λεπτομερέστατα γιατί η επιχείρηση σας χρειάζεται ένα blog.

1. Υψηλότερη κατάταξη για λέξεις-κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης

Όλοι γνωρίζουμε την σημασία των λέξεων-κλειδιών σε μια ιστοσελίδα. Η τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών σε διευθύνσεις URL, τίτλους σελίδων, meta descriptions και στο περιεχόμενο είναι το μυστικό ώστε να επιτρέψετε στις μηχανές αναζήτησης να «ευρετηριοποιήσουν» την ιστοσελίδα σας ανεβάζοντάς την στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Ωστόσο, οι ευκαιρίες που έχουν οι μικρές ιστοσελίδες, για να χρησιμοποιήσουν λέξεις-κλειδιά σχετικές με το θέμα της ιστοσελίδας, είναι περιορισμένες. Αν είστε ανθοπώλης, για παράδειγμα, και μια υπηρεσία σας είναι οι ανθοδέσμες γάμων, μπορεί να έχετε μια σελίδα στην οποία γράφετε σχετικά με αυτή την υπηρεσία και συμπεριλαμβάνετε και την λέξη-κλειδί “ανθοδέσμες γάμου”. Αυτό όμως ίσως δεν είναι αρκετό για να ανέβει η κατάταξη της σελίδας σας στα αποτελέσματα των αναζητήσεων.

Αν όμως γράψετε διάφορα άρθρα στο blog σας σχετικά με ανθοδέσμες γάμων, οι μηχανές αναζήτησης θα παρατηρήσουν το γεγονός ότι υπάρχουν περισσότερες λέξεις-κλειδιά και θα διαπιστώσουν ότι αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο της επιχείρησης σας. Ειδικά εάν οι αναρτήσεις του blog συνδέονται με την σελίδα της υπηρεσίας που παρέχετε σχετικά με τις ανθοδέσμες γάμου. Αυτό μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην δυνατότητα να κατατάσσεται το website σας ψηλά στις μηχανές αναζήτησης για τις λέξεις-κλειδιά που γράφετε στα άρθρα του blog σας.

2. Ανεβείτε ψηλά στα αποτελέσματα αναζητήσεων λόγω της ανανέωσης του περιεχομένου.

Δημοσιεύοντας άρθρα στο blog σας σε τακτική βάση, η ιστοσελίδα σας θα έχει πάντα καινούργιο περιεχόμενο (fresh content) και αυτό είναι ακριβώς ο,τι αρέσει στις μηχανές αναζήτησης.

Προκειμένου να παρέχουν τα πιο ενημερωμένα και σχετικά με την αναζήτηση αποτελέσματα, οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης ψάχνουν ιστοσελίδες με καινούργιο, φρέσκο περιεχόμενο. Καθώς το παλιό περιεχόμενο μπορεί να είναι ξεπερασμένο ή ακόμα χειρότερα ανακριβές, ιστοσελίδες που ενημερώνονται συνεχώς με αναρτήσεις άρθρων αυξάνουν την πιθανότητα να καταταχθούν πιο ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Η ανανέωση του περιεχομένου αποτελεί παράγοντα κατάταξης για την Google και άλλες μηχανές αναζήτησης. Όπως λένε όσοι ασχολούνται με το SEO, «Google loves fresh content«.

Υπό αυτή την έννοια ένα blog είναι ιδιαίτερα καλό για επιχειρήσεις με μικρά websites όπου οι κύριες σελίδες σπανίως χρειάζονται ενημέρωση. Εάν οι σελίδες σας δεν αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, το blog αποτελεί το τέλειο μέσο για να δημοσιεύσετε κάτι νέο.

3. Περισσότερο περιεχόμενο προς εμφάνιση στα αποτελέσματα αναζήτησης

Οι περισσότερες ιστοσελίδες επιχειρήσεων έχουν πολύ λίγες σελίδες, αρχική σελίδα, σχετικά με εμάς, επικοινωνήστε μαζί μας, τους όρους και τις προϋποθέσεις, το απόρρητο και μερικές σελίδες σχετικά με τις υπηρεσίες. Αυτό περιορίζει τον αριθμό των σελίδων για τις οποίες η ιστοσελίδα σας μπορεί να εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζητήσεων.

Το πιο σημαντικό σχετικά με την χρήση blog είναι πως κάθε μεμονωμένη ανάρτηση έχει καταχωρηθεί στις μηχανές αναζήτησης και έχει την δυνατότητα να εμφανιστεί στα αποτελέσματα σχετικών αναζητήσεων. Αν έχετε ένα website έξι σελίδων και στην συνέχεια προσθέσετε μια δημοσίευση στο blog μια φορά τον μήνα για ένα χρόνο, θα καταλήξετε με τριπλάσιο αριθμό σελίδων που μπορούν να βρεθούν σε αναζητήσεις χρηστών.

4.Βελτιώστε την φήμη του brand σας

Η αξιοπιστία και ο επαγγελματισμός μιας επιχείρησης είναι κάτι που οι εν δυνάμει πελάτες αναζητούν. Ανακαλύπτοντας τι θέλουν αυτοί οι άνθρωποι να μάθουν και γράφοντας σχετικά με αυτό, γίνεται σαφές ότι η επιχείρηση σας ειδικεύεται σε αυτόν τον τομέα. Ιδανικός τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι μέσα από άρθρα “How to”, για παράδειγμα “Πώς να καλλιεργήσετε ντομάτες στο μπαλκόνι σας”, “Πώς να φτιάξετε μια τούρτα γενεθλίων”. Γράψτε τέτοιου είδους άρθρα και τελικά οι αναγνώστες θα δουν το website σας σαν ένα μέρος για συμβουλές από ειδικούς και αυτό θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην φήμη του brand σας.

Νέα άρθρα στο blog της ιστοσελίδας αυξάνουν την κίνηση (επισκεψιμότητα) προς την ιστοσελίδα σας. Αύξηση της επισκεψιμότητας έχει ως αποτέλεσμα αύξηση των πωλήσεων.

Βλέποντας σας ως γνώστες ενός αντικειμένου και θεωρώντας σας αξιόπιστους, οι επισκέπτες είναι πολύ πιο πιθανό να επισκεφτούν ξανά την ιστοσελίδα σας και να αγοράσουν από εσάς. Ταυτόχρονα αυξάνονται τις πιθανότητες οι αναρτήσεις σας να πάρουν “like” και να γίνουν “share” στα social media, έτσι αυξάνεται το κοινό που θα δει την ανάρτηση σας στα social media. Με αυτό τον τρόπο αυξάνεται και το κοινό (followers) των επαγγελματικών σας σελίδων στα Social Media.

Σκεφτείτε μια περίπτωση ιστοσελίδας χωρίς blog, όπου κάθε εβδομάδα επαναλαμβάνεται η ανάρτηση «υπηρεσίες» με αποτέλεσμα να κουράζονται οι followers της σελίδας σας στο Facebook.

Σκεφτείτε και την περίπτωση μιας ιστοσελίδας με blog, όπου κάθε εβδομάδα γίνεται ανάρτηση νέου άρθρου με αποτέλεσμα οι followers να βρίσκουν κάτι πολύ χρήσιμο στην ιστοσελίδα σας.

5. Προωθήστε τις υπηρεσίες σας ή τα προϊόντα σας

Ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη του blog είναι ότι μπορείτε να προωθήσετε τα δικά σας προϊόντα ή υπηρεσίες μέσα από το περιεχόμενο του άρθρου. Μια εταιρεία προμηθειών σπιτικής μπύρας, για παράδειγμα, θα μπορούσε να γράψει ένα άρθρο στο οποίο να εξηγεί τον καλύτερο τρόπο παρασκευής ενός συγκεκριμένου είδους μπύρας και στην συνέχεια να προσθέσει ένα link (σύνδεσμο) που θα οδηγεί τους αναγνώστες εκεί όπου μπορούν να αγοράσουν τα σωστά υλικά.

Να θυμάστε όμως ότι οι επιτυχημένες αναρτήσεις δεν είναι αυτές που επικεντρώνονται στα προϊόντα και στις υπηρεσίες σας. Ο στόχος ενός καλού άρθρου στο blog σας είναι να απαντήσει σε ερωτήσεις αναγνωστών ή να λύσει τα προβλήματα τους, για παράδειγμα “ποιπς είναι ο καλύτερος τρόπος για να παρασκευάσετε σπιτική μπύρα” ή “πώς θα κάνετε format στον υπολογιστή σας”. Με αυτόν τον τρόπο αναδεικνύεται η εμπειρία σας, βοηθάτε τον πελάτη και προωθείτε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.

6. Μεγαλώστε την λίστα των e-mails

Από όλα τα κανάλια marketing, το e-mail marketing παραμένει το πιο πετυχημένο. Το e-mail marketing έχει τον υψηλότερο ρυθμό μετατροπών (conversions) σε σχέση με το PPC, την απευθείας αποστολή email, την διαφήμιση σε έντυπη μορφή και το κόστος είναι πολύ μικρό ή ακόμη και δωρεάν. Ως αποτέλεσμα, προσφέρει καλύτερο ROI (return of investment) σε σχέση με όλες τις άλλες τεχνικές marketing.

Το μοναδικό πράγμα που χρειάζεται μια εταιρεία για να τρέξει μια επιτυχημένη email καμπάνια είναι οι εγγεγραμμένοι χρήστες στην λίστα για τα newsletters. Ένα από τα οφέλη του να έχετε blog, ειδικά ένα blog που παρέχει συμβουλές και λύσεις είναι ότι οι άνθρωποι θα εγγραφούν πρόθυμα στην λίστα του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου ώστε να μην χάσουν ποτέ κανένα άρθρο σας. Μόλις εγγραφούν στην λίστα των e-mail σας έχετε στα χέρια σας μια ευκαιρία για marketing, κάθε φορά που θα στέλνετε e-mail σχετικά με μια καινούργια ανάρτηση, μπορείτε ταυτόχρονα να στέλνετε και μια προσφορά ή μια έκπτωση.

7. Λάβετε σχόλια και αξιολογήσεις

Μπορείτε να δώσετε την δυνατότητα στους αναγνώστες του blog σας να αφήσουν σχόλια στο τέλος κάθε ανάρτησης. Τα σχόλια που κάνουν μπορεί να σας δώσουν χρήσιμες ιδέες. Ίσως οι αναγνώστες σας κάνουν ερωτήσεις που θα σας βοηθήσουν να σκεφτείτε άλλα πιθανώς δημοφιλή άρθρα ή μπορεί να σας ζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες που δεν προσφέρετε επί του παρόντος, αλλά που θα μπορούσατε ενδεχομένως να προσφέρετε μελλοντικά. Για να δημιουργήσετε τέτοιου είδους σχόλια, απλώς κάντε μια ερώτηση στο τέλος μιας ανάρτησης. Ένα χρήσιμο άρθρο στο blog μιας ιστοσελίδας μπορεί να φέρει και μια θετική αξιολόγηση από ένα χρήστη που του άρεσε το άρθρο αυτό.

Συμπέρασμα

Ένα blog μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη στην επιχείρηση σας. Μπορεί να βελτιώσει την θέση σας στις ταξινομήσεις των μηχανών αναζήτησης, να αυξήσει την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας σας και να ενισχύσει τις λίστες των e-mail. Ένα σωστά διαμορφωμένο blog μπορεί επίσης να ενισχύσει την φήμη σας και να αυξήσει τις πωλήσεις σας.

Τα blogs προστίθενται εύκολα στις ιστοσελίδες και θα χρειαστείτε μερικές ώρες τον μήνα για να γράψετε ένα σχετικό με την ιστοσελίδα σας άρθρο.